Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11458/2153
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorValverde Iparraguirre, Jorge Damianes_PE
dc.contributor.authorQuinteros Tuanama, Jimy Elyes_PE
dc.date.accessioned2017-06-10T04:02:28Z
dc.date.available2017-06-10T04:02:28Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationQuinteros-Tuanama, J. E. (2016). Análisis de los factores del Analfabetismo Informático en la Red de Docentes del distrito de la Banda de Shilcayo. Tesis para optar el grado de Ingeniero de Sistemas e Informática. Facultad de Ingeniería de Sistemas e Informática , Universidad Nacional de San Martín, Tarapoto, Perú.es_PE
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11458/2153
dc.description.abstractThe following thesis report aims to identify and analyze the factors that cause computer illiteracy among teachers who perform their duties in the Banda Shilcayo district network. The Computer and Digital, illiteracy is the inability to handle new technologies for lack of instruction, one of the greatest contemporary obstacles to access to the employment market, which affects society; and that the person with increasing age, changes their attitudes to meet the management of new technologies. The research was conducted under the correlational descriptive design, using the descriptive statistical technique analysis to be qualitative variables, with data collected through the survey and a self-assessment test for teachers of institutions with numerous student and numerous teacher staff in the educational levels of primary and secondary. Among the conclusions it highlights that the factors that cause computer illiteracy in the District Teacher Network Band Shilcayo are the few hours of learning about computers and limited access to new technologies; because no one has the basic computer equipment. The lack of equipment and poor innovation methodologies with audiovisual aids, somehow, affect their professional performanceen_US
dc.description.abstractLa presente tesis tiene como objetivo identificar y analizar los factores que causan el analfabetismo informático en los docentes que desempeñan sus funciones en la Red del distrito de La Banda de Shilcayo. El Analfabetismo Informático o Digital, es la incapacidad de manejar las nuevas tecnologías por la carencia de preparación en su manejo, siendo uno de los mayores obstáculos contemporáneos para acceder al mercado del empleo, que afecta de la sociedad; y que la persona a medida que aumenta su edad, modifica sus actitudes con respecto a conocer el manejo de las nuevas tecnologías. La investigación fue desarrollada bajo el diseño Descriptivo Correlacional, utilizando en el análisis la técnica estadística descriptiva por ser variables cualitativas, con datos recogidos a través de la encuesta y una prueba de autoevaluación de los docentes de las instituciones con más carga estudiantil y planas docentes numerosas en los niveles educativos de primaria y secundaria. Entre las conclusiones se destaca que, los factores que ocasionan el Analfabetismo informático en la Red de Docentes del distrito de La Banda de Shilcayo, son las escasas horas de aprendizaje sobre informática y el poco acceso a las nuevas tecnologías; porque no se cuenta con el equipo básico de cómputo. La carencia de equipos y la poca innovación de metodologías con ayudas audiovisuales, alguna manera, inciden en su desempeño profesionales_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de San Martín. Fondo Editoriales_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.es*
dc.sourceRepositorio - UNSMes_PE
dc.subjectAnalfabetismo informáticoes_PE
dc.subjectTecnologías de la informaciónes_PE
dc.titleAnálisis de los factores del Analfabetismo Informático en la Red de Docentes del distrito de la Banda de Shilcayoes_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US
thesis.degree.disciplineIngeniería de Sistemas e Informáticaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de San Martín. Facultad de Ingeniería de Sistemas e Informáticaes_PE
thesis.degree.nameIngeniero de Sistemas e Informáticaes_PE
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_PE
dc.publisher.countryPEes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#2.02.04es_PE
renati.author.dni46643447
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-8450-4251es_PE
renati.advisor.dni18141505
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/nivel#tituloProfesionales_PE
renati.discipline612437es_PE
renati.jurorAlva Arevalo, Albertoes_PE
renati.jurorParedes Garcia, Gilbertoes_PE
renati.jurorGarcia Castro, Juan Carloses_PE
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1es-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis-
Appears in Collections:(Br.) Ingeniería de Sistemas e Informática
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TP_ISI_000762008.pdfTexto completo1.61 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons